Teknikklubb för unga tjejer i Östersund

Ons 08 maj 2024 14:29

På campus i Sundsvall har det i flera år funnits en techklubb för tjejer i mellanstadiet - GeekGirlMini. Den har blivit omåttligt populär, och nu vill man starta upp en likadan verksamhet i Östersund.

ung tjej med silvergrej framför ögonen

I samarbete med Östersunds kommun planerar Mittuniversitetet att starta en techklubb för unga tjejer i Östersund. Därför bjuds nu kvinnor och icke binära som pluggar en it-utbildning, eller som redan jobbar i tech-branschen, till en första intresseträff.
– Vi söker de som vill vara en förebild och inspiration för alla de unga tjejer som är nyfikna på teknik. Vår verksamhet i Sundsvall har pågått sedan 2016 och den är väldigt populär. Nu vill vi göra samma sak i Östersund och söker de som vill vara med och starta upp verksamheten och agera ledare, säger Caroline Wallmark, kommunikatör på Mittuniversitetet och själv engagerad i GeekGirl.

Mat och fika

Träffen äger rum onsdagen den 22 maj och under kvällen blir det också besök av ledare från GeekGirlMini Sundsvall som ska berätta om sina erfarenheter från verksamheten.
– Vi bjuder på käk och gofika till de som anmäler sig senast den 17 maj.

Har du frågor eller vill du anmäla dig direkt?

Skriv till Caroline på caroline.wallmark@miun.se

Tid: Onsdagden 22 maj kl 16:00 – 18:00