Education Ba (B), Art and creativity

Please note that the literature can be changed/revised until: 
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer 


Print or save the syllabus as a PDF

You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.


Versions:

The syllabus is discontinued

Syllabus:
Pedagogik GR (B), Bild, skapande och kreativitet, 30 hp
Education Ba (B), Art and creativity

General data

  • Code: PE047G
  • Subject/Main field: Education
  • Cycle: First cycle
  • Progression: (B)
  • Credits: 30
  • Progressive specialization: G1F - First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
  • Education area: Övrigt 100%
  • Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
  • Answerable department: Department of Education
  • Approved: 2008-09-09
  • Date of change: 2011-11-21
  • Version valid from: 2012-01-15

Selection rules and procedures

The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.

Grading system

Seven-grade scale, A, B, C, D, E, Fx and F. Fx and F represent fail levels.

Course reading

Select litterature list:

Required literature

  • Author: Strandberg, Leif
  • Title: Vygotskij i praktiken - bland plugghästar och fusklappar
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2006
  • Publisher: Nordstedts akademiska förlag
  • Comment: 208 s.
  • Author: Sparrman, Ann
  • Title: Barns visuella kulturer - skolplanscher och idolbilder
  • Ort: Danmark
  • Edition: 2006
  • Publisher: Studentlitteratur
  • Comment: 192 s.
  • Author: Myndigheten för skolutveckling
  • Title: Den andra möjligheten - estetik och kultur i skolans lärande
  • URL: www.skolverket.se
  • Comment: pdf-fil.
  • Author: Marner, Anders, Örtegren, Hans
  • Title: Bild - en samtalssguide om kunskap, arbetssätt och bedömning
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2008
  • Publisher: Myndigheten för skolutveckling
  • URL: www.skolverket.se
  • Comment: pdf-fil.
  • Author: Marner, Anders, Örtegren Hans, Segerholm, Christina
  • Title: Nationella utvärderingen av grundskolan 2003, Bild, Ämnesrapport till Rapport 253
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2005
  • Publisher: Skolverket
  • URL: www.skolverket.se
  • Comment: pdf-fil (s. 11-36)
  • Author: Kennedy, Birgitta
  • Title: Glasfåglar i molnen – Om temaarbete och dokumentation ur en praktikers perspektiv
  • Ort: Göteborg
  • Edition: 1999
  • Publisher: HLS Förlag
  • Comment: 176 s.
  • Author: Gandini, Lella, Hill, Lynn, Cadwell, Louise & Schwall, Charles
  • Title: In the spirit of the studio : learning from the atelier of Reggio Emilia
  • Ort: New York
  • Edition: 2005
  • Publisher: Teachers College Press
  • Comment: 212 s.
  • Author: Frid, Johan
  • Title: Intro Bild
  • Ort: Malmö
  • Edition: 2005
  • Publisher: Didacta; Löddeköpinge
  • Comment: 312 s.
  • Author: Dimenäs, Jörgen & Susanne Björkdahl Ordell
  • Title: Lära till lärare : att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik
  • Ort: Stockholm
  • Edition: 2007
  • Publisher: Liber
  • Comment: 261 s.
  • Author: Dahlman, Ylva
  • Title: Kunskap genom bilder
  • Ort: Uppsala
  • Edition: 2004
  • Publisher: Acta Universitatis Agriculurae Sveciae
  • Comment: 150 s. (pdf-fil)
  • Author: Backman, Jarl
  • Title: Rapporter och uppsatser
  • Ort: Lund
  • Edition: 2008
  • Publisher: Studentlitteratur
  • Comment: 223 s.
  • Author: Aulin-Gråhamn, Lena & Thavenius, Jan
  • Title: Kultur och estetik i skolan (Rapport 9/2003, Rapporter om utbildning)
  • Ort: Malmö
  • Edition: 2003
  • Publisher: Malmö högskola
  • Comment: 283 s.

Reference literature

  • Author: Karlsson, Sten-Gösta & Lövgren, Staffan
  • Title: Bilder i skolan
  • Ort: Lund
  • Edition: 2001
  • Publisher: Studentlitteratur
  • Comment: 256 s.

Check if the literature is available in the library

The page was updated 10/14/2024