Education BA (A), Early Childhood Education III and Educational Science II, 30 credits
Please note that the literature can be changed/revised until:
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer
Print or save the syllabus as a PDF
You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.
Syllabus:
Pedagogik GR (A), Förskolepedagogik III samt utbildningsvetenskaplig kärna II, 30 hp
Education BA (A), Early Childhood Education III and Educational Science II, 30 credits
General data
- Code: PE232G
- Subject/Main field: Education alt. Comparative Literature
- Cycle: First cycle
- Progression: (A)
- Credits: 30
- Progressive specialization: G1F - First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
- Education area: Undervisning 100%
- Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
- Answerable department: Education
- Approved: 2020-09-09
- Version valid from: 2020-01-10
Content
Module I. Early Childhood Education II, Developing Speaking, Writing and Reading skills, 7,5 credit
Module 2. Early Childhood Education II, Childrens Litterature, 7,5 credit
Module 3. Educational Science II, 15 credit
Selection rules and procedures
The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.
Examination form
2001: Early Childhood Education II, 2.5 Credits
Grade scale: Fail (U) or Pass (G)
2002: Early Childhood Education II, Take-Home Examination, 5 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
2003: Early Childhood Education II, 7.5 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
2004: Oral presentation Process examination, 2 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
2005: Children, room and the pedagog Process examination, 2 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
2006: Equality Process examination, 2 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
2007: Paper, 5 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
2008: Written examination, 4 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
Grading system
Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
Course reading
Required literature
- Author: Williams, Pia & Pramling, Niklas
- Title: Att bli en berättande person: Samverkan mellan bibliotek och förskola i syfte att främja barns språkutveckling
- Comment: http://www.skolverket.se/content/1/c6/01/22/44/170384_Utvardering__WilliamsPramling071206.pdf
- Author: Tadjo, Véronique
- Title: Mamy Wata och monstret
- Edition: valfri
- Author: Svaleryd, Kajsa & Hjertson, Moa
- Title: Likabehandling i förskola & skola
- Edition: Andra upplagan, Stockholm, 2018
- Author: Skolverket (Lgr 11)
- Title: Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
- Edition: 2018
- Publisher: Fritzes, Stockholm
- URL: https://www.skolverket.se/publikationer?id=3975
- Author: Skolverket
- Title: Läroplan för förskolan Lpfö 18.
- Edition: 2018
- Publisher: Skolverket, Stockholm
- Comment: http://www.skolverket.se/publikationer?id=4001
- Author: Sendak, Maurice
- Title: Till vildingarnas land
- Edition: valfri
- Author: Sandvik, Margareta & Spurkland, Marit
- Title: Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan
- Edition: Reviderad upplaga 2015
- Publisher: Studentlitteratur
- Comment: ISBN: 9789144107462 200 s.
- Author: Saler, Karin
- Title: Dom som är kvar
- Edition: 2014
- Publisher: Urax
- Author: Pramling Samuelsson, Ingrid & Pramling, Niklas
- Title: Glittrig diamant dansar: små barn och språkdidaktik
- Edition: 2016
- Publisher: Förlag: Studentlitteratur
- Comment: 185 s.
- Author: Pollack, Majken
- Title: Embla mitt i kosmos
- Edition: 2014
- Publisher: Alvina
- Author: Pierrou, Tove
- Title: Småkrypsboll
- Edition: 2015
- Publisher: Natur och kultur
- Author: Nilsson Sjöberg, Mattias (red.),
- Title: Pedagogik som vetenskap: en inbjudan
- Edition: Första upplagan, första tryckningen, Malmö, 2018
- Author: Nilholm, Claes
- Title: Specialpedagogik: Vilka är de grundläggande perspektiven? Pedagogisk forskning i Sverige
- Edition: Vol 10:2, 2005
- Author: Lundgren, Gunilla & Widerberg, Siv
- Title: I denna vida värld. Verser från många länder för barn och unga
- Edition: 1993
- Publisher: En bok för alla
- Author: Löfdahl, Annica,
- Title: Kamratkulturer i förskolan: en lek på andras villkor
- Edition: 2., [rev.] uppl., Stockholm, 2014
- Author: Lindenbaum, Pia, Lundberg, Sara
- Title: valfri Gittan-bok, Vita streck och Öjvind
- Edition: 2011
- Publisher: Alfabeta
- Author: Khousravi, Mahroo,
- Title: Flerspråkighet: alla barn, alla språk, alla dagar!
- Edition: Första upplagans första tryckning, Stockholm, 2017
- Author: Karolina Larsson
- Title: Att få barnets språk att växa - Strategier för språkutveckling i förskolan, skolan och hemma
- Edition: 1, 2016
- Publisher: Stefan Hertz utbildning AB
- Comment: 144. s.
- Author: Kåreland, Lena (red)
- Title: Modig och stark - eller ligga lågt: skönlitteratur och genus i skola och förskola
- Edition: Upplaga: 2015 [2005]
- Publisher: Natur och kultur
- Author: Juul, Jesper & Jensen, Helle,
- Title: Relationskompetens i pedagogernas värld
- Edition: 2. uppl., Stockholm, 2009
- Author: Jansson, Tove
- Title: Vem ska trösta knyttet?
- Edition: valfri
- Author: Hole, Stian
- Title: Hermans sommar
- Edition: 2008
- Publisher: Alfabeta
- Comment: 42 s.
- Author: Folkman, Marie-Louise & Svedin, Eva,
- Title: Barn som inte leker: från ensamhet till social lek i förskolan
- Edition: 2. uppl., Stockholm, 2008
- Author: Eriksson Bergström, Sofia,
- Title: Rum, barn och pedagoger: [Elektronisk resurs] om möjligheter och begränsningar i förskolans fysiska miljö
- Edition: Umeå universitet, Diss
- Publisher: Umeå : Umeå universitet, 2013,Umeå, 2
- Comment: http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-67667
- Author: Emilson, Anette & Moqvist-Lindberg, Ingeborg (red.),
- Title: Värdefull förskola: perspektiv på värdepedagogiskt arbete
- Edition: 1. uppl., Lund, 2016
- Author: Elbro, Carsten mfl.
- Title: Lära barn att läsa
- Edition: 1
- Publisher: LegiLexi Stiftelse
- Comment: 230 s.
- Author: Edwards, Agneta
- Title: Bilderbokens mångfald och möjligheter
- Edition: 2008
- Publisher: Natur & Kultur
- Author: Eckeskog, Linn
- Title: Kommunikation i förskolan: förskollärares och barnskötares kommunikation med föräldrar i ett digitaliserat medielandskap
- Edition: Avhandling
- Publisher: Umeå universitet 2019
- Comment: urn:nbn:se:umu:diva-155060
- Author: Damber, Ulla
- Article title: Read-alouds in preschool – A matter of discipline?
- Journal: 2015
- Year/Volume/nr/pages: Journal of Early childhood literacy, 15(2)
- Comment: s.256-280
- Author: Chambers, Aidan
- Title: Böcker inom och omkring oss
- Edition: 2014
- Publisher: Gilla böcker
- Author: Broberg, Malin, Hagström, Birthe & Broberg, Anders
- Title: Anknytning i förskolan: vikten av trygghet för lek och lärande
- Edition: 1. uppl., Stockholm, 2012
- Author: Bie, Kristin
- Title: Reflektionshandboken för pedagoger
- Edition: 1. uppl., Malmö, 2014
- Author: Backman, Jarl
- Title: Rapporter och uppsatser.
- Edition: 2016 . 3., [rev.] uppl
- Publisher: Lund: Studentlitteratur
- Author: Axelsson, Monica, Jönsson, Karin (red.)
- Title: Bygga broar och öppna dörrar: att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola
- Edition: Senaste upplagan
- Publisher: Liber, Stockholm
- Comment: ISBN: 978-91-47-09378-6 196 s.