Education BA (A), Early Childhood Education III and Educational Science II, 30 credits
Please note that the literature can be changed/revised until:
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer
Print or save the syllabus as a PDF
You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.
Syllabus:
Pedagogik GR (A), Förskolepedagogik III samt utbildningsvetenskaplig kärna II, 30 hp
Education BA (A), Early Childhood Education III and Educational Science II, 30 credits
General data
- Code: PE232G
- Subject/Main field: Education alt. Comparative Literature
- Cycle: First cycle
- Progression: (A)
- Credits: 30
- Progressive specialization: G1F - First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
- Education area: Undervisning 100%
- Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
- Answerable department: Education
- Approved: 2020-09-09
- Date of change: 2021-03-30
- Version valid from: 2021-08-01
Content
Module I. Early Childhood Education II, Developing Speaking, Writing and Reading skills, 7,5 credit
Module 2. Early Childhood Education II, Childrens Litterature, 7,5 credit
Module 3. Educational Science II, 15 credit
Selection rules and procedures
The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.
Examination form
2106: Early Childhood Education II, 2.5 Credits
Grade scale: Fail (U) or Pass (G)
2107: Early Childhood Education II, Take-Home Examination, 5 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
2108: Early Childhood Education II, 7.5 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
2109: Oral Presentation, 2 Credits
Grade scale: Fail (U) or Pass (G)
2110: Children, Room and the Pedagog, 2 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
2111: Equality, 2 Credits
Grade scale: Fail (U) or Pass (G)
2112: Paper, 5 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
2113: Written Exam, 4 Credits
Grade scale: Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
Grading system
Fail (U), Pass (G), or Pass with distinction (VG)
Course reading
Required literature
- Author: Skolverket (Lgr 11)
- Title: Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
- Edition: 2018
- Publisher: Fritzes, Stockholm
- URL: https://www.skolverket.se/publikationer?id=3975
- Author: Skolverket
- Title: Läroplan för förskolan Lpfö 18.
- Edition: 2018
- Publisher: Skolverket, Stockholm
- Comment: http://www.skolverket.se/publikationer?id=4001
- Author: Bie, Kristin
- Title: Reflektionshandboken för pedagoger
- Edition: 1. uppl., Malmö, 2014
- Author: Backman, Jarl
- Title: Rapporter och uppsatser.
- Edition: 2016 . 3., [rev.] uppl
- Publisher: Lund: Studentlitteratur
Course unit 1
- Author: Sandvik, Margareta & Spurkland, Marit
- Title: Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan
- Edition: Reviderad upplaga 2015
- Publisher: Studentlitteratur
- Comment: ISBN: 9789144107462 200 s.
- Author: Khousravi, Mahroo,
- Title: Flerspråkighet: alla barn, alla språk, alla dagar!
- Edition: Första upplagans första tryckning, Stockholm, 2017
- Author: Karolina Larsson
- Title: Att få barnets språk att växa - Strategier för språkutveckling i förskolan, skolan och hemma
- Edition: 1, 2016
- Publisher: Stefan Hertz utbildning AB
- Comment: 144. s.
- Author: Elbro, Carsten mfl.
- Title: Lära barn att läsa
- Edition: 1
- Publisher: LegiLexi Stiftelse
- Comment: 230 s.
- Author: Eckeskog, Linn
- Title: Kommunikation i förskolan: förskollärares och barnskötares kommunikation med föräldrar i ett digitaliserat medielandskap
- Edition: Avhandling
- Publisher: Umeå universitet 2019
- Comment: urn:nbn:se:umu:diva-155060
- Author: Damber, Ulla
- Article title: Read-alouds in preschool – A matter of discipline?
- Journal: 2015
- Year/Volume/nr/pages: Journal of Early childhood literacy, 15(2)
- Comment: s.256-280
- Author: Axelsson, Monica, Jönsson, Karin (red.)
- Title: Bygga broar och öppna dörrar: att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola
- Edition: Senaste upplagan
- Publisher: Liber, Stockholm
- Comment: ISBN: 978-91-47-09378-6 196 s.
Course unit 2
- Author: Williams, Pia & Pramling, Niklas
- Title: Att bli en berättande person: Samverkan mellan bibliotek och förskola i syfte att främja barns språkutveckling
- Comment: http://www.skolverket.se/content/1/c6/01/22/44/170384_Utvardering__WilliamsPramling071206.pdf
- Author: Tadjo, Véronique
- Title: Mamy Wata och monstret
- Edition: valfri
- Author: Sendak, Maurice
- Title: Till vildingarnas land
- Edition: valfri
- Author: Saler, Karin
- Title: Dom som är kvar
- Edition: 2014
- Publisher: Urax
- Author: Pramling Samuelsson, Ingrid & Pramling, Niklas
- Title: Glittrig diamant dansar: små barn och språkdidaktik
- Edition: 2016
- Publisher: Förlag: Studentlitteratur
- Comment: 185 s.
- Author: Pollack, Majken
- Title: Embla mitt i kosmos
- Edition: 2014
- Publisher: Alvina
- Author: Pierrou, Tove
- Title: Småkrypsboll
- Edition: 2015
- Publisher: Natur och kultur
- Author: Lundgren, Gunilla & Widerberg, Siv
- Title: I denna vida värld. Verser från många länder för barn och unga
- Edition: 1993
- Publisher: En bok för alla
- Author: Lindenbaum, Pia, Lundberg, Sara
- Title: valfri Gittan-bok, Vita streck och Öjvind
- Edition: 2011
- Publisher: Alfabeta
- Author: Kåreland, Lena (red)
- Title: Modig och stark - eller ligga lågt: skönlitteratur och genus i skola och förskola
- Edition: Upplaga: 2015 [2005]
- Publisher: Natur och kultur
- Author: Jansson, Tove
- Title: Vem ska trösta knyttet?
- Edition: valfri
- Author: Hole, Stian
- Title: Hermans sommar
- Edition: 2008
- Publisher: Alfabeta
- Comment: 42 s.
- Author: Edwards, Agneta
- Title: Bilderbokens mångfald och möjligheter
- Edition: 2008
- Publisher: Natur & Kultur
- Author: Chambers, Aidan
- Title: Böcker inom och omkring oss
- Edition: 2014
- Publisher: Gilla böcker
Course unit 3
- Author: Svaleryd, Kajsa & Hjertson, Moa
- Title: Likabehandling i förskola & skola
- Edition: Andra upplagan, Stockholm, 2018
- Author: Nilsson Sjöberg, Mattias (red.),
- Title: Pedagogik som vetenskap: en inbjudan
- Edition: Första upplagan, första tryckningen, Malmö, 2018
- Author: Nilholm, Claes
- Title: Specialpedagogik: Vilka är de grundläggande perspektiven? Pedagogisk forskning i Sverige
- Edition: Vol 10:2, 2005
- Author: Löfdahl, Annica,
- Title: Kamratkulturer i förskolan: en lek på andras villkor
- Edition: 2., [rev.] uppl., Stockholm, 2014
- Author: Juul, Jesper & Jensen, Helle,
- Title: Relationskompetens i pedagogernas värld
- Edition: 2. uppl., Stockholm, 2009
- Author: Folkman, Marie-Louise & Svedin, Eva,
- Title: Barn som inte leker: från ensamhet till social lek i förskolan
- Edition: 2. uppl., Stockholm, 2008
- Author: Eriksson Bergström, Sofia,
- Title: Rum, barn och pedagoger: [Elektronisk resurs] om möjligheter och begränsningar i förskolans fysiska miljö
- Edition: Umeå universitet, Diss
- Publisher: Umeå : Umeå universitet, 2013,Umeå, 2
- Comment: http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-67667
- Author: Emilson, Anette & Moqvist-Lindberg, Ingeborg (red.),
- Title: Värdefull förskola: perspektiv på värdepedagogiskt arbete
- Edition: 1. uppl., Lund, 2016
- Author: Broberg, Malin, Hagström, Birthe & Broberg, Anders
- Title: Anknytning i förskolan: vikten av trygghet för lek och lärande
- Edition: 1. uppl., Stockholm, 2012
Aktuella artiklar och andra resurser inom området kan tillkomma.
Check if the literature is available in the library