Swedish Language BA (B), Swedish as a Second Language B2, 7,5 ECTS-credits
Please note that the literature can be changed/revised until:
• June 1 for a course that starts in the autumn semester
• November 15 for a course that starts in the spring semester
• April 1 for a course that starts in the summer
Print or save the syllabus as a PDF
You can easily print a syllabus from the website. Use the keyboard shortcut ctrl+p (Windows) or command+p (Mac). In the next step, you choose whether you want to print or save the course plan as a PDF.
Versions:
Syllabus:
Svenska språket GR (B), Svenska som andraspråk B2, 7,5 hp
Swedish Language BA (B), Swedish as a Second Language B2, 7,5 ECTS-credits
General data
- Code: SV008G
- Subject/Main field: Swedish Language
- Cycle: First cycle
- Progression: (B)
- Credits: 7,5
- Progressive specialization: - - -
- Education area: Humaniora 100%
- Answerable faculty: Faculty of Human Sciences
- Answerable department: Department of Humanities
- Approved: 2007-10-08
- Date of change: 2007-12-16
- Version valid from: 2007-09-02
Selection rules and procedures
The selection process is in accordance with the Higher Education Ordinance and the local order of admission.
Grading system
Seven-grade scale, A, B, C, D, E, Fx and F. Fx and F represent fail levels.
Course reading
Required literature
- Author: Söderberg, Ti
- Title: Var, varför och hur? Bedömning av vuxna invandrares språkkunskaper. I: Svenska som andraspråk. Lärarbok 3. Red. av Eva Cerú. Sid 247-259.
- Ort: Stockholm
- Edition: 1993
- Author: Paulin, Arja (red)
- Title: Mer än ett modersmål - Hemspråksdidaktik
- Ort: Stockholm
- Edition: 1994
- Publisher: HLS förlag
- Comment: Läses enligt lärarens anvisning.
- Author: Lindblad, Torsten
- Title: Prov och bedömning i främmande språk. I: Undervisning i främmande språk. Kommentarmaterial Lgr 80. Sid 274-298.
- Ort: Stockholm
- Edition: 1990
- Author: Lindberg, I och Sjöqvist, L
- Title: Språkutvecklande andraspråksundervisning för minoritetselever. Teoretiska utgångspunkter och principer för organisation, planering och genomförande av undervisning i och på norska som andraspråk. I Tillpasset språkopplæring for minoritetselever. Sid 99-
- Edition: 1996
- Publisher: Norges forskningsråd
- Author: Larsen-Freeman, Diane & Michael H Long
- Title: An Introduction to Second Language Acquisition Research. Chapter 2: Second language acquisition research methodology. Sid 10-51.
- Edition: 1991
- Publisher: Longman
- Author: Kroll, B
- Title: What does time buy? ESL student performance on home versus class compositions. I Kroll, B (red) Second Language Writing: Research insights for the classroom
- Edition: 1990
- Publisher: Cambridge University Press
- Author: Hughes, A
- Title: Testing for Language Teachers
- Edition: 1989
- Publisher: Cambridge University Press
- Author: Enström, Ingegerd
- Title: Testning av andraspråkslärares lexikaliska kompetens. I: Språk - utvärdering - test. Sid. 17-27
- Edition: 1995
- Publisher: ASLA:s skriftserie 8.
- Author: Corell, M. & SUndberg, G
- Title: Testhandbok
- Edition: 1999
- Publisher: Institutionen för nordiska språk
- Author: Buck, G
- Title: Assessing Listening
- Edition: 2001
- Publisher: Cambridge University Press
- Comment: Läses enligt lärarens anvisning.
- Author: Bergman, P., Sjökvist, L., Bulow, K. & Ljung, B
- Title: Två flugor i en smäll. Att lära på ett andraspråk. Kap. 2-3
- Ort: Stockholm
- Edition: 1992
- Publisher: Almquist & Wiksell
- Author: af Trampe, P. m.fl.
- Title: Läromedelsanalys - en granskning av två läromedel i svenska som främmande språk för yngre inlärare. I: Nordens språk som målspråk
- Edition: 1984
- Publisher: Utgiven av Hyltenstam, K & Maandi, K. Institutionen för lingvistik, Stockholms universitet