Utveckling av pedagogik och programinnehåll genom hybridundervisning med minskade transaktionsavstånd mellan campus‑ och distansundervisning
Beskrivning
Målet för projektet är att utveckla Mittuniversitetets förmåga att erbjuda effektiv och inkluderande hybridundervisning samt säkerställa en framgångsrik implementering av hybridprogram. Projektet flyttar fokus från de tekniska aspekterna av hybridundervisning till övergripande pedagogiskt utvecklingsarbete inom utbildningsprogram på grundnivå.
Projektet kommer att prioritera skalbarheten av sina resultat och inkludera både intern och extern kommunikation. Detta kommer att omfatta aktiviteter som manualer och seminarier med fokus på pedagogiken för hybridutbildning. I projektet ska vi arbeta med utveckling av lärandemiljöer och modeller som lyfter fram fördelarna med hybridprogram för att bidra till framtidens undervisningsform anpassat till ett globalt universitet med regionalt engagemang.
Nyttta
Projektet ska förbättra lärarnas kompetens och förmåga att bedriva en effektiv och inkluderande hybridundervisning på programnivå, öka studenternas studiemotivation, prestation och nöjdhet (både distans- och campusgrupper) och förbättra arbetsmiljön för lärarkåren. Projektet ska också identifiera strategier och praktiska lösningar för resurseffektivisering i olika hybridundervisningssituationer.
Preliminär kostnad
650 tkr för ett år.
Fakta
Projektperiod
010101-010101
Institutioner/avdelningar
Projektledare
