Lunchwebbinarium: Mittmedias unika innovationsresa
Mittmedia gick igenom en dramatisk förändringsresa där digital innovation mötte ekonomiska utmaningar. I detta webbinarium delar forskare med sig av lärdomar från denna turbulenta tid.
Hur lyckades lokaltidningskoncernen Mittmedia navigera genom en av sina största ekonomiska kriser och samtidigt leda digitala satsningar i framkant? I detta webbinarium berättar författarna bakom en ny bok om de omvälvande åren i Mittmedia, där digital innovation, ekonomiska utmaningar och journalistisk förändring gick hand i hand. De belyser erfarenheter, lärdomar och utmaningar från en mediekoncern som ständigt befann sig i strålkastarljuset för sin djärva strategi.
Forskarna bakom boken, däribland Jonas Harvard, Ulrika Hedman, Catrin Johansson och Ingela Wadbring från Mittuniversitetet, delar med sig av sina insikter från unika inblickar i Mittmedias interna processer. Samtalet leds av Martin Holmberg, programansvarig för Medier & demokrati.
Webbinariet är öppet för alla, men kräver föranmälan via länken nedan. Välkommen att lyssna och inspireras av Mittmedias resa och reflektera över lärdomarna för dagens medielandskap.