Medie- och kommunikationsvetenskap GR (A), Marknadskommunikation, 7,5 hp

Kursen ger en grundläggande kunskap i marknadskommunikation. Du får insikt i strategiskt tänkande vid uppbyggande av reklam- och informationskampanjer, samt kännedom om olika publiceringskanalers betydelse.


  • Start: Hösttermin 2025, period 1
  • Studieperiod: Vecka 36 - 45
  • Undervisningsspråk: Svenska
  • Anmälningskod: MIU-K2591
  • Studieform: Distans
  • Studiefart: 50%
Anmälan:
Sista anmälningsdag var 15 april 2025 Du kan göra en sen anmälan via antagning.se Du kan ändra din ansökan till och med 15 april

Undervisningens upplägg

Kursen har inga obligatoriska sammankomster på campus. Däremot förekommer obligatoriska moment via lärplattformen, som till exempel inlämningsuppgifter, examination, seminarier och feedback. Dessa sker inte vid fasta tider utan kan anpassas efter studentens behov inom vissa tidsspann.

Behörighet

Grundläggande behörighet

Urval

Kursplatserna fördelas i urvalet baserat på betyg, högskoleprov och högskolepoäng. Antal kursplatser fördelas då enligt följande: betyg 34 procent, högskoleprov 33 procent och högskolepoäng (max 165 hp) 33 procent.

Kontakt

Frågor om programmet

Andra intressanta kurser

Sidan uppdaterades 2023-12-20